Rabu, 2 Julai 2014

Bila Bosan : Perpustakaan & Landasan Maut

Assalamualaikum n hye2..

hari ni hari puasa ke-4 uolsss..harap-harap puasa kita ni bukan sia-sia yer..disebabkan aku dan nabilah nak jadi orang yang pemalas hari ni..jadi kami lepak la kat library..bagus tak kami, orang lepak kat tempat belajar uolsss...tak main la shopping complex..hoho..(poyo jer, padahal Jengka tak der shopping complex)...

pelajar-pelajar yang rajin kat library ni jadi mangsa lensa kamera aku..aku ambik senyap-senyap..macam paparazzi jer..


 
rajin la budak-budak ni belajar..bagus-bagus..jangan jadi cam kak kau ni, bila mood takda terbongkang jer..teruk betul..

aku nak baca majalah tapi ruangan majalah penuh dengan adik-adik, nak ambik buku kat rak buku aku malas..jadi buku yang atas meja yang tak tahu sapa letak jadi mangsa aku lepaskan kebosanan..novel sejarah pun jadi la yer..buku novel Landasan Maut..
Bila baca cam best pulok..cerita pasal peristiwa pembinaan landasan kereta api maut masa penjajahan Jepun..
aku memang terhutang budi dengan nenek moyang yang sanggup rasa kesusahan demi masa depan anak cucu mereka, kita la tu...huhu..
dari buku ni jugak aku belajar yang kesusahan dan keperitan perlu dilalui sebelum mendapat kebebasan dan kebahagian..aku belajar dari kisah 4 sahabat ni yang rela melalui sakit dan perit sebelum mendapat kebebasan dari terus menjadi pekerja buruh paksa pembinaan landasan maut..




 
ni la buku yang asalnya aku bosan baca tapi bila dah baca aku dapat sesuatu..thanks pada sesiapa jer yang letak buku atau tertinggal buku tu atas meja..


psss : No Pain, No Gain!!!!




 

2 ulasan:

  1. hahahaks.. normal lah mengulor dalam library. lagi lagi ekon kuat.. sedap ajee nak terbongkang :P

    BalasPadam