Ahad, 11 Oktober 2015

Trip Ke Lab Asia Exhibition 2015

Assalamualaikum & Hai-hai

minggu ni banyak aku gunakan masa untuk berjalan aja..dalam masa satu minggu dua kali aku ulang alik ke KL..hari rabu hari tu ada trip bersama pelajar ijazah furniture technology ke Lab Asia Exhibition 2015 di PWTC..tahun ni malaysia menjadi tuan rumah pameran alat-alat makmal dari seluruh dunia..kami yang terlibat dengan makmal ni berpeluang la melihat alatan makmal yang cangih-cangih, sampai aku berangan nak ada alat tu kat makmal yang selalu aku guna tu..

 
alat ni memang dah biasa ada kat makmal testing kat kampus cuma berlainan jenama jer..tapi booth alat ni jugak la lama aku stay, mungkin soul aku dah rasa terbiasa kot dengan alat ni..hehe..dah sejiwa katakan
 
 

alat ni aku dok tenung jer..kalau ada alat ni kat makmal memang aku mudah la kerja aku..tak payah dah manual masukkan chemical..just set up conical flusk dan masukkan chemical lepas tu run..senang babe..handle dangerous chemical pun tak pe cam ni..
 

alat ni ada kat kampus aku, tapi kat makmal lain la sebab tu aku berminat..kalau buat chemical analysis tak payah dah aku dok kacau jer chemical tu, biar mesin yang buat..
 

comel jer aku tengok alat pemanas ni dengan shaker tu..boleh aku bersoal jawab dengan mamat penjaga booth tu, padahal berminat dengan alat dia..hehe 
 

microscope yang ni memang heaven betul la dapat..aku dok bayangkan aku guna microscope ngan software ni masa buat fiber morphology..fuhh!!..memang dah takda la kebengangan bila dah dapat alat ni..UiTM!!..aku nak alat ni..huhu..thanks kat akak-akat jepun tu sebab sudi melayan aku yang sangat berminat dengan alat ni
 

madam-madam ni berminat dengan texture benda di atas tu..texture dia cam gabus..boleh buat beg..kalau dijadikan alas lantai, gelas jatuh pun tak pecah..tak caya?..dia siap buat experiment depan kami lagi tau.. 
 
 
sebelum balik..kita bergambar dulu..cam segerombolan tetamu terhormat lagi rasa sebab dapat layanan best dari organizer..maybe sebab Prof Madya Dr. Yuziah (Lecturer kami) adalah Ajk program ni..

thanks organizer Lab Asia sebab sediakan makan tengah hari untuk kami..takder la melayan duit aku rm16 sebab nak dapatkan nasi ayam dari PWTC ni..kenyang dan sedap..
 
 
semoga program ni ada manfaat untuk sesapa yang join..boleh difikirkan untuk menambah alatan makmal yang super canggih di masa depan..mana la tahu kan..aku nak sambung PhD pun senang..nak sambung ker?????...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan