Ahad, 29 Jun 2014

Makan-makan di Kepong

Assalamualaikum & hai2..

Selamat Berpuasa Semua!!!..jangan bangum pagi buat-buat tak ingat terbuka periuk pulak yer..
post ni aku nak share tentang kedai makan kat Kepong. Jumaat hari tu aku gi FRIM kepong untuk urusan master aku, bila perut lapar kami pun mula la cari kedai makan..terima kasih kat akak-akak frim yang comel, kak Anis & kak Mimi, bawak kami pergi makan..
di sebabkan lapar, aku dah tak ingat nak tengok nma kedai makan ni..tapi dia area food court kepong-selayang..depan Mydin
kami berempat order lain-lain makanan sebab perut macam-macam selera...
ada makanan aku sempat ambik gambar, ada tak sebab dah kebulur, sedar-sedar dah habis..hahaha

Ni air-air yang kami order..sebelah atas tu sirap bandung (RM 1.30) yg kak mimi punyer..yang hamir habis tu Nabilah punyer jus tembikai laici (RM 2.50). yang bawah warna hitam tu nescafe o' ais (RM 1.50) aku punyer..sebelah aku punyer tu kak anis punyer, Manggo Blended (RM 2.60), yang kak anis punyer memang sedappp...

makanan di atas tu aku punyer..nasi putih bersama daging masak merah..cedappp angat..kite sukaaa...harga dia hanya RM 5.80..

Nasi goring diatas adalah nasi goreng ketam..nabilah punyer santapan..harga dia RM 5.00..ada ketam, dah nama pun nasi goreng ketam..


sebagai makanan tambahan, kerang bakar menjadi pilihan, harga dia aku rasa dalam RM4..selain kerang, ada jugak udang, ikan, kupang yang dibakar dan direbus. keropok ikan, rojak buah dan somtam thai pun ada..kecur liur aku bila menulis ni..
sorry la, makanan kak anis dan kak mimi aku lupa nak ambik..kak anis makan nasi paprika (RM 5.80) dan kak mimi makan bihun sup (RM 5.00).

kalo korang kecur liur, cepat-cepat la gi cari makanan kat dapur yer..esok dah tak boleh makan..hehe


pssss : Semoga Ramadhan ini membawa seribu keberkatan kepada seluruh umat islam di dunia.. ^_^
 

2 ulasan: