Sabtu, 28 Februari 2015

Quote of The Day 1.3.2015

Assalamualaikum & hai-hai

tadi aku dok baca buku 'Write Your Thesis' untuk writing master aku, aku bukak la bab writing Literature Review..dalam buku tu aku tertarik dengan satu kata-kata ni..


" If I Have Seen Further, It is By Standing on The Shoulders of Giants"
By : Isaac Newton
 

dia macam nak bagi peringatan untuk kami-kami yang buat tesis ni bahawa setiap research yang kita buat adalah dengan berdasarkan research yang dibuat oleh orang terdahulu. kiranya jika research kita berjaya, jangan lupa kejayaan kita tu disebabkan kita menjadikan penyelidik terdahulu sebagai rujukan..

sebab tu la pentingnya ada Literature Review untuk chapter 2..kalau korang pernah buat projek tahun akhir mesti tahu kan (FYP)..

sebab tu la kalau dah berjaya, pandang kebawah, siapa yang bantu kita untuk berdiri setinggi itu..kita takkan berjaya tanpa support dari orang lain..sebab manusia bukan boleh hidup sorang-sorang..kalau ada yang boleh hidup tanpa bantuan orang cer datang jumpa aku, aku nak jumpa manusia tu, sedangkan jutawan pun berjaya sebab ada perkerja bawahan yang tolong dia..

psss: thank untuk semua orang yang tolong aku selama ini..^_^



2 ulasan: