Sabtu, 4 April 2015

Segmen : Kata-kata Semangat Dari Awak

Assalamualaikum & hai-hai..


ni ada kawan blogger kita perlukan kata-kata semangat..kawan di alam maya pun boleh membantu tau..korang klik banner kat bawah tu yer..

saya taq : +Cik Candy +Siti Yang Menaip +Jari Manis +mama 3farhanah +Rafzan Tomomi


Tarikh Tamat : 27 April 2015



untuk si adik blogger ni first akak ucapkan selamat maju jaya dalam segala hal yang dilakukan..awak masih muda, teruskan perjalanan ini dengan gembira, kalau kat tengah-tengah jalan tu ada batu yang menghalang awak hingga awak terjatuh, bangkit dan bangun dengan semangat sendiri kerana manusia lain lambat untuk menyedari kita jatuh dan hulurkan pertolongan, kita sendiri yang perlu tolong diri kita..

semakin lama kita hidup, semakin mencabar tau..macam main game la, makin lama makin susah level dia, mana ada level tinggi senang kan..^_^..kalau nak Berjaya kena usaha, orang berusaha pasti Berjaya, dan kalau bernasib baik dapat bones lagi tau..kalau malas berusaha,,nah!!..GAME OVER..

dan yang paling penting..ALLAH adalah sumber kekuatan kita..bagi la sejuta pun nasihat dan bantuan dari makhluknya, tidak akan sama dengan bantuan dari Allah..kalau dan rasa letih dengan dugaan dan cabaran dunia belajar dan hidup..cuba tenangkan diri..serahkan diri pada Allah..awak akan rasa tenang dan damai walaupun seribu masalah awak ada..

InsyaAllah Allah tahu apa yang terbaik untuk kita..mungkin kita rasa kecewa apabila Allah tidak tunaikan apa yang kita mahu, tapi percayalah Allah tahu apa yang sesuai untuk kita..contoh kita mintak nak Univ A, tapi dapat Univ B..kita kecewa..tapi sebenarnya ada hikmah dari itu..mungkin jika kita pergi juga ke Univ A, kita tidak akan Berjaya seperti mana kita di Univ B..

jika kita mintak pada Allah, Allah akan beri yang terbaik untuk kita sebab dia sayang hamba dia..^_^
 

6 ulasan:

  1. terima kasih sebab sudi join segmen ira... wahhh ~ kata-kata semangat yang penuh dengan motivasi untuk diri Ira yang baru nak belajar ni.. Ira memang ada banyak sangat masalah sekarang ni.. lepas baca kata-kata akak ni.. Ira rasa bersemangat balik.. terima kasih ye.. ^^

    BalasPadam
  2. nice awak. semoga kata-kata semangat ini juga menjadi kata-kata semangat buat kengkawan kita yang lain. inshaAllah :) jemput join giveaway iPhone 5s :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kata-kata semangat tapi diri pun cam kurang semangat..hehe
      insyaAllah..^_^

      Padam
  3. nape teman plak yang bersemangat nih? hehe.. thanks

    BTW... jom join sama contest senang sungguh ni... :)
    http://peace289.blogspot.com/2015/04/contest-teka-apakah-dalam-genggaman.html

    BalasPadam
  4. datang dari segmen sama
    http://thesoutheastasiangirl.blogspot.com/2015/04/segmen-kata-kata-semangat-dari-awak.html

    BalasPadam